Nowości
WYKAZ PRAC MAGISTERSKICH I LICENCJATÓW 
(Spis zawiera tematy prac magisterskich i licencjackich, których promotorem był dr A. Szymański. Dopisek "Publikacja" przy tytule oznacza, że praca lub jej fragment została opublikowana)

MAGISTERSKIE:
1. Ostatnie pówiecze animacji polskiej. K. Augustowski (2008)
2. Motyw kwiatów w biżuterii secesyjnej. U. Bordzań (2008)
3. Amerykańskie malarstwo abstrakcyjne lat 40 i 50. J. Chyży (2008)
4. Twórczość Xawerego Dunikowskiego. M. Fabijański (2008)
5. Motyw Sądu Ostatecznego w malarstwie. Memling. Bosch. Michał Anioł - Wizje Dnia Sądnego. P. Ficner (2008)
6. Czego uczy nowa sztuka. Czytanie świata w twórczości Richtera i Sasnala. R. Grylak. (2008) - Publikacja
7. Od przedmiotu do metafory. Rzeźba dadaistyczna i surrealistyczna w latach 1916-1966. K. Kowalczyk. (2008)
8. Wpływ psychoanalizy Z. Freuda na twórczość surrealistyczną A. Bretona, S. Dali, M. Ernsta w latach 1920-1945. A. Pigula. (2008)
9. Tytuł jako wymiar dzieła sztuki. M. Skolarczyk. (2008) - Publikacja
10. Główne tendencje w polskiej fotografii inscenizowanej lat 90. J. Toruń. (2008)
11. Ciało jako podmiot i tworzywo w sztuce współczesnej. E. Wrzodek. (2008)
12. Międzynarodowe plenery malarskie w gminie Krzyżanowice. J. Adamczyk. (2011) - Publikacja
13. Rzeźba epoki Art Deco. B. Płonka. (2011)
14. Inspiracje w twórczości Xawerego Dunikowskiego. J. Woszek. (2011)
15. Witraże w opolskich kamienicach na przełomie XIX i XX wieku. D. Wójcik. (2011) - Publikacja
16. Rzeźbiarskie portrety polskiej secesji jako wyraz epoki (1895-1914). Ł. Kociołek. (2011)
17. Symbole satanistyczne, pogańskie i chrześcijańskie w ikonografii muzyki metalowej. R. Socha. (2011) - Publikacja
18. Rzeźba drewniana bez polichromii u schyłku gotyku a współcześnie. M. Łącki. (2011) - Publikacja
19. Motyw zbroi w rzeźbie historycznej na Opolszczyźnie. B. Sarna. (2011)
20. Współczesna architektura betonowa. K. Rzepczyński. (2011)
21. Monolitowa, monumentalna rzeźba świata. S. Wójcik. (2011)
22. Alina Szapocznikow - rzeźba świadectwem istnienia. J. Wołodźko. (2011)
23. Przestrzeń publiczna jako nowe terytorium dla sztuki współczesnej. J. Berka. (2009)
24. Klasycyzująca twórczość Igora Mitoraja - piękno i doskonałość w dobie antysztuki. K. Rupowska. (2009)
25. Wpływ podpisu dzieła fotograficznego na jego rozumienie. W. Stacchowiak. (2009) - Publikacja
26. Opakowanie. Sztuka/Niesztuka w służbie marketingu. M. Brzezińska. (2009)
27. Problem wyobraźni w malarstwie o tematyce fantastycznej w latach 1924-2005. J. Matlok. (2009)
28. Eksperymentalna fotografia europejska w okresie międzywojennym. J. Banek. (2009)
29. Rzeczywistość a fotografia. Zrozmienie. Zamysł. Transformacja. M. Bączyńska. (2009) - Publikacja
30. Miasto idealne. J. Mużelak. (2009) - Dwie publikacje na bazie pracy
31. Typografia w komunikacji wizualnej. B. Kowalska. (2009)
32. Animacja filmowa jako droga do artystycznej kreacji. H. Orlicka. (2009)
33. Działalność artystyczna twórców związanych z Gliwickim Towarzystwem Fotograficznym a fotografia światowa. M. Rawecka. (2009) - Publikacja. Nagroda Prezedenta Gliwic.
34. Dzieło sztuki krytycznej jako impuls do rozważań o kondycji człowieka. K. Rzepka. (2009)
35. Autorski film animowany w Polsce. J. Żurawska. (2009)
36. Sztuka krytyczna a doświadczanie życia. A. Gądek. (2009)
37. Potwory, dziwaki - bestiariusz Tima Burtona. K. Horzela. (2009)
38. Sztuka w przestrzeni - przestrzeń sztuki. B. Sztybel. (2009)
39. Problem profanacji religii w sztuce. B. Jankowska. (2008)
40. Pomiędzy sztuką wysoką a kulturą masową. I. Krzyżaniak. (2008)
41. Problem wolności w sztuce. A. Pollok. (2008)
42. Nagość jako model promocji idei. J. Szafraniec. (2008)
43. Wpływ mediów i multimediów na współczesne malarstwo polskie. K. Augustowski. (2010)
44. Sacrum Profanum. Profanacja symboli religijnych w sztuce. I. Barszcz-Biernacka. (2010)
45. Pop-art w Polsce. K. Biernacka. (2010)
46. Barokowość w sztuce współczesnej. M. Bitka. (2010)
47. Marc Chagal i Kazimierz Malewicz. Przyczyny i przebieg konfliktu. Ł. Furman. (2010)
48. Kreacja artystyczna w modzie. E. Gądek. (2010)
49. Fenomem wybitnych artystów XX wieku i ich wpływ na sztukę współczesną. B. Iwan. (2010)
50. Granice erotyzmu w sztuce francuskiej. M. Janoszka. (2010)
51. Ideał męskiej urody w zwierciadle sztuki. K. Janus. (2010)
52. Neolpastycyzm a sztuka abstrakcyjna. J. Konopka. (2010)
53. Fluorescencyjne światło w sztuce po 1960 roku. N. Krawczyk. (2010) - Publikacja
54. Wpły obrazu cyfrowego i komputera na współczesną grafikę warsztatową. M. Krawiec. (2010)
55. Świat inspiracji artystycznej. Przeżycie - Używki - Szaleństwo. A. Kuklińska. (2010)
56. Wampiryzm. Sztuka czy kicz? K. Lament. (2010)
57. Spod ręki Witkacego. Zagadnienie komunikacji wizualnej. K. Lucke. (2010)
58. Uniwerslaność kultury widziana okiem fantastycznego komiksu Japonii i cywilizacji Zachodu. K. Machowska. (2010)
59. Wpływ twórczości Marcela Duchampa na sztukę XX wieku. M. Makowska.
60. Sztuka kobieca w Polsce 1980-2007. A. Małochleb. (2010) - Publikacja
61. Antropologiczny wymiar obrazu interaktywnego. Między fotografią analogową a cyfrową. A. Marcinkowska. (2010)
62. Brzydota jako współczesny kanon piękna. P. Mazurczak. (2010)
63. Poczet prześmiewców polskich. M. Mielniczuk. (2010)
64. Indywidualny kod artysty i jego funkcja w dziele sztuki. Nowe sposoby ujmowania rzeczywistości. B. Morawska. (2010) - Publikacja
65. Bauhaus. J. Pelc. (2010) - Publikacja
66. Niebanalny film animowany. Możliwości techniczne oraz konwencja rysunkowa jako nośnik oryginalności. M. Tetlak. (2010) - Publikacja
67. Interwencje artystyczne w przestrzeni publicznej. A. Urbanek. (2010)
68. Przenikliwość psychologiczna oraz rola koloru w portretach Olgi Boznańskiej. A. Urbanek. (2010)
69. Wpływy Egiptu na sztukę europejską w latach 1798-1822. I. Zapert. (2010)
70. Wpływ kultury masowej na twórczość plastyczną dzieci i młodzieży. K. Zglińska. (2010) - Publikacja
71. Galimatias z Landartem. A. Burmecha (2012)
72. Ewolucja w fotografii XIX i XX w. Eksperyment, dokument, digitalizacja. G. Husak. (2012)
73. Przestrzeń wirtualna jako nowa przestrzeń dla sztuki. K. Klusik. (2012)
74. Muzeum jako symbol – pomnik „Narodu”, tożsamości narodowej i stylu narodowego w okresie nowożytnym. K. Krajczy. (2012)
75. Dwudziestowieczne źródła współczesnej grafiki użytkowej. M. Krzak. (2012)
76. Architektura modernizmu międzynarodowego i modernizmu „narodowego” na Górnym Śląsku w latach 1922-1939. A. Magiera. (2012)
77. Lalki Dollfie. Od rzemiosła do dzieła sztuki. O. Piątkowska. (2012)
78. Wzornictwo ludowe we współczesnym projektowaniu graficznym. M. Piekarczyk. (2012)
79. Wpływ zaburzeń wzroku i widzenia na twórczość malarzy. M. Rostecka. (2012) - Nagroda
80. Granice wolności artystycznej w sztuce. L. Selizar. (2012)
81. Malarstwo historyczne a historia i świadomość historyczna. B. Stankiewicz. (2012)
82. Inspiracje sztuką wysoką, literaturą, muzyką i filmem w sztuce graffiti. L. Stawiarz. (2012)
83. Alexander McQeen, mezalians mody ze sztuką. M. Suda. (2012)
84. Fotomontaż i fotomanipulacja jako środek wyrazu artystycznego w fotografii artystycznej (do 1914 roku). M. Syty. (2012)
85. Funkcja i symbolika architektury w ilustracji fantastycznej. M. Szklarz. (2012)
86. Ciało kobiety w sztuce. Kobiecość uprzedmiotowiona – pomiędzy feminizmem a męskim spojrzeniem. M. Tarasiuk. (2012)
87. Fotografia jako rzeczywistość czy kreacja fotografa. K. Wawrzynkiewicz. (2012)
88. Światłem i kreską przez szkło. M. Wodarczyk. (2012)
89. Streetart formą komunikatu społecznego. M. Zając. (2012)
90. Wielka sztuka wirtualna. K. Kowalczyk. (2010)

LICENCJATY:
Obrony w 2009 roku - w sumie 30 szt
DUBIEL JOANNA Zapowiedź nowoczesności. Najważniejsze kierunki designu XX wieku
HAJDECKA AGATA Prowokacja we współczesnej sztuce polskiej. Gdzie kończy się wolność artysty XX i XXI w.
HUPAS SARA  Autoportret.
HUSSAK GRZEGORZ Architektura utopijna XX wieku od idealnej wyspy do neofuturyzmu
JAROCKA AGNIESZKA  Zawód z tradycją – fałszerz dzieł sztuki
KOWOL DARIA Architektura późnogotycka w opinii współczesnych
KRAJCZY KARINA Jedność ogrodu i wnętrza w epoce renesansu i baroku
KRZAK MAGDALENA Architektura modernistyczna początku XX wieku
MAGIERA ANNA Zapomniana architektura modernistyczna na terenie Górnego Śląska
MAŁKIEWICZ EWA Techniki plastyczne w arteterapii osób chorych na schizofrenie
MAZUR-SOKOŁOWSKA MARTA Kobiecość w sztuce XX wieku
NALEWAJKO ANNA Kicz jako świadomy zabieg artystyczny
PIĄTKOWSKA ALEKSANDRA H.R.Giger A science-Ficton. Narodziny Aliena.
PIEKARCZYK MARIA Tendencje i trendy we współczesnej ilustracji
PYKA AGNIESZKA "Sztuka" w twórczości Andy Warchola
ROSTECKA MARTA Batik. Tradycyjna technika "malowania" woskiem inspiracją dla własnych eksperymentów technologicznych. Publikacja w formie artykułu naukowego
ROGALSKI ROMAN Treści i funkcje symboli chrześcijańskich na okładkach płyt „metalowych”
ROZMARYNOWSKA MALWINA Dzieło sztuki jako zwierciadło życia i osobowości artysty
SELIZAR LUDMIŁA Jan Cybis jako kolorysta
SICIŃSKA PATRYCJA Świat form mebla secesyjnego
SKLORZ ANITA Wpływ chorób i schorzeń fizycznych na twórczość artystów
SOBOLEWSKA MARTYNA Fotografia w świecie mody.
SYTY MIESZKO Wpływ rozwoju technologicznego fotografii na malarstwo futurystyczne
SZKLARZ MILENA Andy Warhol. Inspiracje otoczeniem w twórczości artysty. Malarstwo i grafika.
TARASIUK MAGDALENA Kształt zapachu. Historia, styl i funkcja flakonu do perfumy
TOKAR MAGDALENA Serigrafia-technika przemysłowa w świecie sztuki
WAWRZYNKIEWICZ KAROLINA Instytut Twórczej Fotografii w Opawie. Tajemnica kształcenia wybitnych fotografików.
WODARCZYK MAGDALENA Wyspiański- malarz piszący czy pisarz malujący
ZAWALSKI MICHAŁ Współczesna ikonografia tatuażu. Treści i funkcje
SZOT DOROTA Kobieta inspiracja czy destrukcja?
Obrony w 2010 roku – w sumie 28 szt.
DUBIEL JOANNA Zapowiedź nowoczesności. Najważniejsze kierunki designu XX wieku
HAJDECKA AGATA Prowokacja we współczesnej sztuce polskiej. Gdzie kończy się wolność artysty XX i XXI w.
HUPAS SARA Autoportret.
HUSSAK GRZEGORZ Architektura utopijna XX wieku. Od idealnej wyspy do neofuturyzmu
JAROCKA AGNIESZKA   Zawód z tradycją – fałszerz dzieł sztuki
KOWOL DARIA Architektura późnogotycka w opinii współczesnych
KRZAK MAGDALENA Architektura modernistyczna początku XX wieku
MAGIERA ANNA Zapomniana architektura modernistyczna na terenie Górnego Śląska
MAŁKIEWICZ EWA Techniki plastyczne w arteterapii osób chorych na schizofrenie
MAZUR-SOKOŁOWSKA MARTA Kobiecość w sztuce XX wieku
NALEWAJKO ANNA Kicz jako świadomy zabieg artystyczny
PIĄTKOWSKA ALEKSANDRA H.R.Giger A science-Ficton. Narodziny Aliena.
PIEKARCZYK MARIA Tendencje i trendy we współczesnej ilustracji
PYKA AGNIESZKA   "Sztuka" w twórczości Andy Warchola”
ROSTECKA MARTA Batik. Tradycyjna technika "malowania" woskiem inspiracją dla własnych eksperymentów technologicznych.
ROGALSKI ROMAN Treści i funkcje symboli chrześcijańskich na okładkach płyt „metalowych”
ROZMARYNOWSKA MALWINA Dzieło sztuki jako zwierciadło życia i osobowości artysty
SELIZAR LUDMIŁA Jan Cybis jako kolorysta
SICIŃSKA PATRYCJA Świat form mebla secesyjnego
SKLORZ ANITA Wpływ chorób i schorzeń fizycznych na twórczość artystów
SOBOLEWSKA MARTYNA Fotografia w świecie mody. 
SYTY MIESZKO Wpływ rozwoju technologicznego fotografii na malarstwo futurystyczne
SZKLARZ MILENA Andy Warhol. Inspiracje otoczeniem w twórczości artysty. Malarstwo i grafika.
TARASIUK MAGDALENA Kształt zapachu. Historia, styl i funkcja flakonu do perfumy
TOKAR MAGDALENA Serigrafia-technika przemysłowa w świecie sztuki
WAWRZYNKIEWICZ KAROLINA   Instytut Twórczej Fotografii w Opawie. Tajemnica kształcenia wybitnych fotografików. 
WODARCZYK MAGDALENA   Wyspiański- malarz piszący czy pisarz malujący
ZAWALSKI MICHAŁ   Współczesna ikonografia tatuażu. Treści i funkcje
SZOT DOROTA   Kobieta inspiracja czy destrukcja?
KRAJCZY KARINA Jedność ogrodu i wnętrza w epoce renesansu i baroku
Obrony w 2011 roku – w sumie 9 szt.

Mroziński Piotr „Steet art – sztuka wysoka”
Wiącek Anna „Problem światła w katedrze gotyckiej”
Kubara Jakub „Redukcje w sztuce XIX i XXw”
Wolnicka Magdalena „Estetyka tańca współczesnego”
Zawalski Michał „Współczesna ikonografia tatuażu”
Wojnowska Aleksandra. Portret psychologiczny w polskiej animacji
Hupas Sara. Autoportret
Zieliński Grzegorz. „ Logotyp”
Pientka Małgorzata „Motywy i alegorie z Ikonologii Cesara Ripy w obrazie Fransa Franckena II ”Bohater pomiędzy Cnotami i Występkami”
Obrony w 2012 roku – w sumie 9 szt.

Eckert Angelika. Sztuka feministyczna a sztuka kobieca. Problem przynależności sztuki kobiecej przed rokiem 1989 w Polsce do nurtu feministycznego na tle wybranych artystek.
Kowol Daria. Artyści wobec wojny
Kubis Martyna. Przysłowia w malarstwie jako źródło prawdy o życiu
Madej Karolina. Wpływ kultury Indian Ameryki Północnej na sztukę amerykańskich modernistów pierwszej połowy XX wieku na przykładzie wybranych dzieł malarskich.
Matuszek Elżbieta. Fizjonomika w służbie władzy, piękna i brzydoty.
Prygoń Anna. Sztuka w obozie koncentracyjnym. Wpływ zagrożenia życia na tematykę prac tworzonych w obozie (na tle całej twórczości artystów)
Puzio Paweł. Gra video jako dzieło sztuki
Pytlik  Anna. Film interaktywny-możliwości rozwoju sztuki filmowej czy zagrożenia wartości artystycznej
Szymczak Marek. Rola Concept-artu w tworzeniu wiarygodnych światów RPG na przykładzie gry komputerowej Wiedźmin i Wiedźmin 2. Zabójcy królów.